Saturday 25 November 2017

IMPACT OF TEACHER CAN BE TRULY LIFE CHANGED

Fitrah manusia suka akan penghargaan.Allah memahami seorang hambanya dalam kesedihan tidak kira apa jua keadaan.Jadi Allah hantar kan seorang yang boleh membuat kan hati kita gembira dan tersenyum sipu.kadang kita bukan faham apa yang allah aturkan dan kita tidak pernah tahu apa yang Allah sediakan untuk kita di masa hadapan.

Saya nak mengucapkan terima kasih kepada kakak Fatin yang banyak mengajarkan saya.Kakak Fatin antara salah seorang guru yang banyak berubahkan saya walaupun hanya sementara.Berperwatakan baik,garang dan lemah lembut, insan yang paling berlembut pernah saya jumpa).Beliau juga adalah seorang yang pandai dalam bidang ilmu falsafah.                                           Kagum akan keperibadiannya,ini yang menyebabkan saya tertarik.Tingkah laku beliau membuatkan sedikit perubahan cara hidup saya,perilaku dan wajahnya iras-iras ibu saya ketika muda.memang manis.Bila waktu kelas,kakak Fatin sentiasa dengan senyumanya yang menunjuk giginya yang putih,tampak riak keikhlasan beliau.Begitu sempurna senyumannya, di saat itulah saya dapat mengukirkan senyum paling manis di dalam diri saya.Seronok sangat waktu itu.Dan saya rasa tak perlu berlakon atau menukar watak  ketika berjumpa dengannya. mungkin ini adalah ciri-ciri positif yang Allah beri kepada seorang perempuan yang menjaga kehormatannya.Kakak Fatin memang baik kalau nak cerita terlalu panjang.Kadang terasa kerinduan sewaktu belajar dan bergurau bersamanya.Namun perasaan itu tetap menjadi penguat untuk saya terus maju ke hadapan.

»You're the special person

Sukar mencari insan sepertinya,tapi ingatlah Allah maha penyayang dia berhak untuk  menurunkan rahmat kasih sayang kepada sesiapa yang dia kehendaki.Setiap insan perlu menanam perasaan cinta akan Ilahi,demi mencari sebuah ketenangan yang damai.Fitrah manusia inginkan kasih sayang.Akan tetapi kebahagiaan dan kasih sayang itu bila-bila masa Allah boleh tarik kembali.Kebahagiaan yang hakiki terletak di syurga nanti.Berusahalah untuk mendapatkan kebahagiaan dan kasih sayang yang abadi  

Jadi lah seorang yang baik jika inginkan orang disekeliling kita orang yang baik.Cari lah sahabat yang boleh memimpin kita kepada kebaikan.

Semoga Nurfatin binti jalil berjaya dalam pelajaran serta berjaya di dunia dan di akhirat.Insya Allah Amin.

Alhamdulillah....terima kasih Ya Allah


                                       

🌹



Hakcipta Terpelihara.

No comments:

Post a Comment